GTA V Chomikuj

Masz Pomysł na wycieczkę? Napisz go tutaj !

steatuermPN

Postprzez SausSeeWveisa » Śr, 13 lis 2013, 07:40

Super akne
SausSeeWveisa
Pracowity
 
Posty: 146
Dołączył(a): Śr, 13 lis 2013, 03:53

Postprzez » Śr, 13 lis 2013, 07:40

 

steatuermPN

Postprzez Hegeusersette » Śr, 13 lis 2013, 21:30

Hegeusersette
Pracowity
 
Posty: 179
Dołączył(a): Śr, 13 lis 2013, 15:12

hoodia

Postprzez seilsDola » Cz, 14 lis 2013, 17:23

seilsDola
Pracowity
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz, 14 lis 2013, 02:10

profesor orłowski mowi

Postprzez nuctickinee » Pt, 15 lis 2013, 12:31

Najprostsze nieoczywiste. Płynna świat w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując na przestrzeni nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go do eksploracji tego, co stanowi istotny część miasta oraz jego historii, jednakże pozostaje zakryte pod widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty a partery kamienic zyskują w jego wideo groźny charakter, na kształt w filmie grozy. Artysta stworzył niedaleko tym platformę przekazu, odzierając podwodne lokalizacja spośród tajemnicy, umieścił albowiem projekcję filmową w jednym z mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza do tej twórczości wypada rozglądać się w złożonej relacji, jaką ustala płeć słaba spośród szeroko pojętą nowoczesnością, bowiem Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś totalnie niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące coraz to w wyższym stopniu pod adresem festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując tylko w ową stronę istotę miasta, którego tkanka jest pomimo tego delikatna, dlatego że osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, cokolwiek nagrobny natura podwodnego świata mogłyby znajdować się metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie pod powierzchnię przypadkiem istnieć symbolem tego, co wyparte tudzież niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, jednakże jest owo uproszczenie. Jego realizacje - które on tenże wiąże raczej spośród systemem otwartej rzeźby - nie są zaledwie komentarzami do pewnych założeń tudzież problemów, atoli mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia natomiast przeto pożądane byłoby skupić się na konceptualnym charakterze jego prac, aczkolwiek ich najważniejszymi cechami są ulotność i procesualność. Artysta występuje w nich w charakterze poruszyciel liczony włącznie w wymiana myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac wykonywać samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, podobnie jak w sensie przestrzennym, kiedy zaś przenośnym: obszar stanowi w celu niego królestwo myśli, który jest nieograniczony. Stąd również należy kłaść podkreślenie także na cecha site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii owo zawżdy wręcz przeciwnie geneza konkretnej pracy, która zaplanowana jest na obszar wychodzący w oddaleniu prócz samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą asocjować się spośród dziełami Josepha Beuysa, w zasadzie ze względu na obywatelski przesłanie wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, iż Orłowski sytuuje się w ileś innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, gdzie wydarzanie jest także transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych przy użyciu coś niekiedy całkowicie banalnego - i jednak niezupełnie oczywistego. W działaniach polskiego artysty gra polityczna zarysowuje się na planie dalszym aniżeli u Beuysa, jest niemniej jednak w pracy Orłowskiego duża kwant wrażliwości na znaki a symbole, na człowieczy byt tudzież wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane podczas tego bytowania. Chciałoby się explicite skreślić o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, iż będziesz przemawiał językiem zrozumiałym w celu wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby natura wspomóc mogła jeden lecz wciąż odmiana porozumień, jakby na to samo w głupocie kryło się poczucie bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau spośród pewnością można odnieść aż do prac Orlowskiego, które dopiero co wprowadzają forma zamętu w dyskurs w samej rzeczy zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom w wyższym stopniu niż czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo armatura „Klimatyzacja\" (2010) złożona była spośród oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia zaś połączonego ze światem pozagaleryjnym w ciągu pomocą przezroczystej rurki, z wykorzystaniem którą pszczoły mogły bez ograniczeń wlatywać zaś wylatywać z ula, kontynuując własny proces pracy. Forma tej instalacji przywołuje ciąg skojarzeń powiązanych z takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, tudzież i z szerszą refleksją powyżej byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się właśnie w ulim gnieździe2.
nuctickinee
Pracowity
 
Posty: 266
Dołączył(a): Wt, 12 lis 2013, 12:41
Lokalizacja: Jordan

profesor orłowski mowi

Postprzez nuctickinee » Pt, 15 lis 2013, 12:32

Najprostsze nieoczywiste. Płynna faktyczność w twórczości Franciszka Orłowskiego Podczas 53. Biennale w Wenecji w 2009, Franciszek Orłowski spontanicznie wykonał akcję „Spadek\", filmując w toku nurkowania podwodne zakamarki domów. Tytuł biennale, „Making Worlds\", zainspirował go aż do eksploracji tego, co stanowi dokumentny część miasta zaś jego historii, acz pozostaje zakryte pod widzialną tkanką codzienności. Zanurzone w głębinach fundamenty tudzież partery kamienic zyskują w jego wideo groźny charakter, niby w filmie grozy. Artysta stworzył w sąsiedztwie tym platformę przekazu, odzierając podwodne miejsce spośród tajemnicy, umieścił ponieważ projekcję filmową w jednym spośród mieszkań w pobliżu kanału, w którym nurkował. Klucza aż do tej twórczości trzeba zmierzać w złożonej relacji, jaką ustala płeć piękna spośród w szerokim zakresie pojętą nowoczesnością, gdyż Orłowski w Wenecji wystąpił w charakterze kogoś w każdym calu niezauważalnego, nieobecnego, na marginesie rozgrywającego się spektaklu, jakim jest biennale, ciążące raz za razem bardziej w kierunku festynowej mnogości. Zanurzył się w ciszę, odnajdując przed chwilą w ową stronę istotę miasta, którego tkanka jest niemniej jednak delikatna, skoro osadzona na zalanych fundamentach. Płynność, nieszczelność, nieco grobowy istota podwodnego świata mogłyby znajdować się metaforę współczesnych stanów umysłu. Zanurzenie u dołu powierzchnię przypuszczalnie stanowić symbolem tego, co wyparte natomiast niechciane, czegoś, o czym lepiej nie mówić.

Określenie twórczości Franciszka Orłowskiego mianem konceptualnej jest uprawnione, wszelako jest owo uproszczenie. Jego realizacje - które on tenże wiąże raczej z systemem otwartej rzeźby - nie są jedynie komentarzami aż do pewnych założeń a problemów, lecz mają w sobie ogromną dawkę indywidualnej emocjonalności. Orłowski przełamuje schematy myślenia i tym samym powinno się skupić się na konceptualnym charakterze jego prac, niemniej ich najważniejszymi cechami są ulotność zaś procesualność. Artysta występuje w nich jako poruszyciel liczony włącznie w cyrkulacja myśli nową jakość, pozwalający materii swoich prac działać samoistnie. Praca Franciszka Orłowskiego jest pracą w terenie, także w sensie przestrzennym, gdy i przenośnym: dziedzina stanowi w celu niego domena myśli, który jest nieograniczony. Stąd także powinno się wkładać podkreślenie również na atrybut site-specific jego otwartych rzeźb. Prezentowanie jego twórczości w galerii owo stale na to samo początek konkretnej pracy, która zaplanowana jest na sfera wychodzący w oddaleniu nie licząc samą galerię. W pewnym stopniu jego działania mogą kojarzyć się spośród dziełami Josepha Beuysa, w zasadzie ze względu na społeczny wymowa wielu jego realizacji. Wydaje się jednak, iż Orłowski sytuuje się w cokolwiek innym miejscu: porusza problemy wydarzania się w świecie materii, dokąd wydarzanie jest oraz transpozycją stanów emocjonalnych wywoływanych za pomocą cokolwiek niekiedy gruntownie banalnego - oraz wprawdzie prawie oczywistego. W działaniach polskiego artysty polityka zarysowuje się na planie dalszym niż u Beuysa, jest niemniej jednak w pracy Orłowskiego duża kwant wrażliwości na znaki i symbole, na ludzki byt zaś wrażenia fizyczno-psychiczne doświadczane w czasie tego bytowania. Chciałoby się wprost napisać o psychologii zawartej w tych pracach. Śmiesznym jest oczekiwanie, że będziesz przemawiał językiem zrozumiałym dla wszystkich. Ni ludzie, ni muchomory nie mają takiej umiejętności. Jakby charakter przynieść ulgę mogła pewien ale wręcz odmiana porozumień, prawie wręcz przeciwnie w głupocie kryło się poczucie bezpieczeństwa1. Te słowa Henry Davida Thoureau spośród pewnością jest dozwolone odnieść aż do prac Orlowskiego, które przed momentem wprowadzają rodzaj zamętu w dyskurs owszem zwanej sztuki konceptualnej. Orłowski ufa emocjom w wyższym stopniu aniżeli czystej racjonalności, której orędownikiem jest myśl, koncept, idea. Prezentowana w poznańskiej galerii Stereo instalacja „Klimatyzacja\" (2010) złożona była z oryginalnego ula umieszczonego we wnętrzu galeryjnego pomieszczenia i połączonego ze światem pozagaleryjnym za pomocą przezroczystej rurki, za pośrednictwem którą pszczoły mogły swobodnie wlatywać natomiast sypać się spośród ula, kontynuując własny tok pracy. Forma tej instalacji przywołuje tempo skojarzeń powiązanych spośród takimi zagadnieniami jak: inwigilacja, podglądanie, oraz oraz spośród szerszą refleksją ponad byciem, które jest siecią powiązań, ekosystemem zaczynającym się tylko w ulim gnieździe2.
nuctickinee
Pracowity
 
Posty: 266
Dołączył(a): Wt, 12 lis 2013, 12:41
Lokalizacja: Jordan

chwilowki dobre bo polskie

Postprzez tothprash » Pn, 16 gru 2013, 18:28

Ministerstwo Finansów chce ściślejszej kontroli nad firmami chwilówki. W przedstawionym kilka tygodni temu projekcie zmian w kilku ustawach zakłada się, że pożyczkodawcy będą wpisywani do specjalnego rejestru i będą musieli legitymować się odpowiednim wyposażeniem w kapitał. Dla klientów najważniejszy może się okazać limit dodatkowych kosztów pożyczek, czyli nowe podejście do ograniczenia zjawiska lichwy.

Wysokość odsetek, które może naliczyć pożyczkodawca, już dzisiaj jest odgórnie ograniczona. Maksimum to czterokrotność stopy lombardowej NBP. Po serii ostatnich obniżek stopa lombardowa wynosi dziś 4 procent. Teoretycznie za pożyczone pieniądze nie powinniśmy zatem płacić więcej niż 16 procent w stosunku rocznym. Odsetki to jednak tylko jeden z elementów kosztu pożyczki bądź kredytu.
Ciężar kryje się w opłatach

Banki i niebankowi pożyczkodawcy pobierają opłaty za różne czynności związane z pożyczaniem – przygotowanie dokumentów, ustanowienie zabezpieczenia i obsługę domową. Tworząc nowe pozycje w cennikach, często wykazują się dużą pomysłowością, a pole do popisu w tej dziedzinie jest właściwie nieograniczone.

Wysokość opłat i prowizji nie podlega żadnym limitom. W poprzedniej wersji ustawy o kredycie konsumenckim przewidziano co prawda 5-procentowy limit kosztów „związanych z zawarciem umowy”, ale zapis ten był tak nieprecyzyjny, że łatwo było stworzyć nowy typ opłaty, który nie spełniał wymienionego warunku. W znowelizowanej w 2011 r. ustawie wykreślono ograniczenie opłat i prowizji.

Ministerstwo Finansów wraca dziś do tego pomysłu. Tym razem jednak ograniczenie dodatkowych kosztów ma być szczelniejsze. Od pożyczkobiorcy nie będzie można zażądać dodatkowych opłat w sumie wyższych niż 30% kwoty pożyczki. W praktyce graniczna wartość będzie obliczana na podstawie całkowitego kosztu kredytu, do którego wlicza się wszystkie opłaty, prowizje i koszty z wyjątkiem opłat notarialnych.
Ile będzie kosztować najdroższa pożyczka?

Jeśli propozycje resortu finansów zostaną wprowadzone w życie, to pożyczkodawca będzie mógł sobie zażyczyć maksymalnie 16 proc. odsetek (według dzisiejszych limitów) oraz 30 proc. kwoty pożyczki w postaci dodatkowych opłat. Załóżmy, że pożyczamy 500 zł na 15 dni. Naliczone odsetki wyniosą 3,29 zł, a limit opłat to 150 zł. W sumie pożyczka kosztować nas będzie 153,29 zł.

Suma do spłaty pożyczki na 15 dni dla kwot 100-1000 zł przy założeniu maksymalnego dopuszczalnego oprocentowania i sumy opłat i prowizji na poziomie 30% kwoty pożyczki.
tothprash
Uczeń
 
Posty: 59
Dołączył(a): Pn, 16 gru 2013, 18:10
Lokalizacja: Netherlands

chwilowki dobre bo polskie

Postprzez tothprash » Pn, 16 gru 2013, 18:30

Ministerstwo Finansów chce ściślejszej kontroli nad firmami chwilówki. W przedstawionym kilka tygodni temu projekcie zmian w kilku ustawach zakłada się, że pożyczkodawcy będą wpisywani do specjalnego rejestru i będą musieli legitymować się odpowiednim wyposażeniem w kapitał. Dla klientów najważniejszy może się okazać limit dodatkowych kosztów pożyczek, czyli nowe podejście do ograniczenia zjawiska lichwy.

Wysokość odsetek, które może naliczyć pożyczkodawca, już dzisiaj jest odgórnie ograniczona. Maksimum to czterokrotność stopy lombardowej NBP. Po serii ostatnich obniżek stopa lombardowa wynosi dziś 4 procent. Teoretycznie za pożyczone pieniądze nie powinniśmy zatem płacić więcej niż 16 procent w stosunku rocznym. Odsetki to jednak tylko jeden z elementów kosztu pożyczki bądź kredytu.
Ciężar kryje się w opłatach

Banki i niebankowi pożyczkodawcy pobierają opłaty za różne czynności związane z pożyczaniem – przygotowanie dokumentów, ustanowienie zabezpieczenia i obsługę domową. Tworząc nowe pozycje w cennikach, często wykazują się dużą pomysłowością, a pole do popisu w tej dziedzinie jest właściwie nieograniczone.

Wysokość opłat i prowizji nie podlega żadnym limitom. W poprzedniej wersji ustawy o kredycie konsumenckim przewidziano co prawda 5-procentowy limit kosztów „związanych z zawarciem umowy”, ale zapis ten był tak nieprecyzyjny, że łatwo było stworzyć nowy typ opłaty, który nie spełniał wymienionego warunku. W znowelizowanej w 2011 r. ustawie wykreślono ograniczenie opłat i prowizji.

Ministerstwo Finansów wraca dziś do tego pomysłu. Tym razem jednak ograniczenie dodatkowych kosztów ma być szczelniejsze. Od pożyczkobiorcy nie będzie można zażądać dodatkowych opłat w sumie wyższych niż 30% kwoty pożyczki. W praktyce graniczna wartość będzie obliczana na podstawie całkowitego kosztu kredytu, do którego wlicza się wszystkie opłaty, prowizje i koszty z wyjątkiem opłat notarialnych.
Ile będzie kosztować najdroższa pożyczka?

Jeśli propozycje resortu finansów zostaną wprowadzone w życie, to pożyczkodawca będzie mógł sobie zażyczyć maksymalnie 16 proc. odsetek (według dzisiejszych limitów) oraz 30 proc. kwoty pożyczki w postaci dodatkowych opłat. Załóżmy, że pożyczamy 500 zł na 15 dni. Naliczone odsetki wyniosą 3,29 zł, a limit opłat to 150 zł. W sumie pożyczka kosztować nas będzie 153,29 zł.

Suma do spłaty pożyczki na 15 dni dla kwot 100-1000 zł przy założeniu maksymalnego dopuszczalnego oprocentowania i sumy opłat i prowizji na poziomie 30% kwoty pożyczki.
tothprash
Uczeń
 
Posty: 59
Dołączył(a): Pn, 16 gru 2013, 18:10
Lokalizacja: Netherlands

Кто разбирается в айфонах

Postprzez Silviakl » Pn, 10 lut 2014, 13:04

Silviakl
 
Posty: 36
Dołączył(a): Cz, 12 gru 2013, 17:08
Lokalizacja: Paraguay

Кто разбирается в айфонах

Postprzez Silviakl » Pn, 10 lut 2014, 13:05

Silviakl
 
Posty: 36
Dołączył(a): Cz, 12 gru 2013, 17:08
Lokalizacja: Paraguay

Кто разбирается в айфонах

Postprzez Silviakl » Pn, 10 lut 2014, 13:11

Silviakl
 
Posty: 36
Dołączył(a): Cz, 12 gru 2013, 17:08
Lokalizacja: Paraguay

Postprzez » Pn, 10 lut 2014, 13:11

 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wycieczki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron